Dit is het gebruiksrapport van De Jaarkaart

Dit is het gebruiksrapport van De Jaarkaart

Dit is het gebruiksrapport van de DenkProducties Jaarkaart

Spoiler: 78% heeft de kaart er nu al uit

Eind 2022 introduceerde DenkProducties een Jaarkaart. Met deze kaart heb je een jaar toegang tot alle seminars en bijeenkomsten van DenkProducties. En je mag de kaart vrij uitlenen aan anderen: collega of relaties.

De belangstelling voor de DenkProducties Jaarkaart is overweldigend. Meer dan 300 mensen zijn trotse bezitter van een Jaarkaart.

Hans Janssen, CEO van DenkProducties: ‘Voor ons is dit natuurlijk een geweldig compliment. Een motie van vertrouwen. Mensen zeggen hiermee: ik weet dat jullie mooie dingen maken en ik ben erbij.’

Resultaten in 7 ratio’s:

Na een half jaar kunnen we een analyse maken van het gebruik van de Jaarkaart. De belangrijkste ratio’s:

1.     Gebruik: op een seminar wordt gemiddeld 76% van alle Jaarkaarten gebruikt.
2.     Uitlenen: 44% van de aanwezigen heeft de Jaarkaart van iemand geleend. Dat percentage loopt op. 
3.     Meenemen: 1 op de 6 Jaarkaarthouders neemt iemand mee naar een seminar.
4.     Verrassen: een Jaarkaart zit vol verrassingen. 91% maakte gebruik van het gastticket voor Obama.
5.     Vergeten: maar 3% van alle Jaarkaarten is nog niet ingezet. 
6.     Samen: 45 bedrijven hebben meerdere Jaarkaarten. 
7.     ROI: 78% van alle Jaarkaarthouders heeft de kaart er nu al uit. Na een half jaar.

In deze video (2.34 min) vertelt Hans meer over deze mooie resultaten.

We zetten ze hieronder nog even voor je op een rij

Ratio #1: Gebruikspercentage
Met andere woorden: hoeveel van de Jaarkaarten wordt gemiddeld per seminar ingezet? Het antwoord daarop is: 76%. Dus meer dan 3 op de 4 Jaarkaarten wordt per seminar gebruikt. Het seminar met de meest gebruikte Jaarkaarten was MBA in één dag: 89% van alle Jaarkaarthouders was present. 



Ratio #2: Uitleenpercentage
De Jaarkaart is vrij uitleenbaar aan collega’s of relaties. Hoeveel mensen gebruiken de kaart zelf en hoeveel lenen hem uit? Gemiddeld heeft 44% van alle Jaarkaart-deelnemers een geleende kaart. 56% is de Jaarkaarthouder zelf. Het uitleenpercentage loopt op! Begin van het jaar was het 39% en in mei liep dat op naar meer dan 50%.



Ratio #3: Meeneempercentage
Als Jaarkaarthouder mag je één extra ticket bijbestellen met 50% korting. In het eerste semester deed gemiddeld 1 op 6 deelnemers dat (17%). Zij snappen: samen leren is leuker. MBA in één dag was het populairste ‘neem je collega mee’ seminar.



Ratio #4: Cadeauverzilvering ‘Obama’
De Jaarkaarthouders zijn natuurlijk onze meest gekoesterde klanten. Dus krijgen ze regelmatig een cadeau. Dit voorjaar was dat: een ticket voor een avond Obama. Ondanks dat het midden in de meivakantie viel, was 91% van alle Jaarkaarthouders daar aanwezig.



Ratio #5: Ongebruikte kaarten
Belangrijk voor ons om te weten: wat is het ‘sportschool effect’? Dus je koopt een kaart, voelt je er goed door, maar gebruikt hem daarna niet. Dit percentage is bij de DenkProducties Jaarkaart zeer laag: slechts 3% van alle Jaarkaarten is nog niet gebruikt. 



Ratio #6: Bulkkaarten
Als je een groter team hebt en je weet dat je de Jaarkaart onderling kan delen, kan het verstandig zijn om meerdere Jaarkaarten te kopen. Waarmee steeds een nieuwe delegatie naar een seminar kan komen. In totaal hebben 45 bedrijven 2 of meer Jaarkaarten. De meeste Jaarkaarten liggen bij Nationale Nederlanden en de Rabobank.



Ratio #7: Terugverdientijd
Dit is natuurlijk de ‘platina ratio’: hoeveel mensen halen de investering van de Jaarkaart ‘eruit’?
Het antwoord: 78% van alle Jaarkaarthouders heeft de Jaarkaart er nu al, na een half jaar, uit. Dus niet na 12 maanden, maar al na 6. 



Toekomst van de Jaarkaart

De Jaarkaart is geen ‘stilzwijgend verlengend abonnement’ maar eerder een seizoenkaart van je favoriete sportclub. Bij DenkProducties werken we volop aan het programma voor het seizoen 23/24 zodat het super interessant blijft om je Jaarkaart te verlengen.

Hans Janssen: ‘Volgend jaar gaan we nog meer variatie aanbrengen in de activiteiten voor Jaarkaarthouders. Basis blijft: het seminarprogramma. Maar we gaan daaraan toevoegen: mini masterclasses, live podcastopnames en een aantal bijzondere netwerkactiviteiten.

Ons credo voor de Jaarkaart is:

“Join for the content, stay for the community”

Ben je nieuwsgierig geworden naar de Jaarkaart en wil je meer informatie? 

Al deze ratio's nog eens goed bekijken? Download dan nu het gebruiksrapport hieronder met alle Jaarkaart ratio’s + uitleg.



Ook interessant