Framing tips van Sarah Gagestein: 5 essentiële regels
Bij framing gebruik je specifieke taal om jouw boodschap over te brengen en bepaalde emoties en reacties op te wekken. Sarah Gagestein geeft je 5 tips.Verder lezen
Elk bedrijf wil zijn klanten tot fans maken. Tot enthousiaste ambassadeurs die zelf al heel loyaal zijn, maar ook nog eens actief nieuwe klanten aandragen. Dat wil iedereen. Maar hoe doe je dat? Jos geeft tips.
De grote vraag is: hoe krijg je dat voor elkaar? En wat mag dat kosten? Want voor marketingplannen zijn altijd budgetten (aan reclames wordt een vermogen uitgegeven!), maar voor het maken van fans ‘is geen budget’. Raar is dat eigenlijk, vind je niet?
Als je fans wilt maken, en daar geld aan wilt uitgeven, moet je soms even een mentale drempel over. Kijk even naar deze video van Jos:
Tip: 5 tientjes ‘lef’ en dan kijken wat er gebeurt
Het goede nieuws is dus: fans maken hoeft niet veel te kosten. Vaak is één attente geste al genoeg. Je ziet: als je 5 tientjes durft uit te geven, kom je al een heel eind. En je weet zeker: die 5 tientjes als reclamebudget, hebben veeeeel minder impact. Dus spreek eens met elkaar af: iedereen mag 50 euro uitgeven om een probleem op te lossen. En kijk eens waar het toe leidt!